Frequently asked questions
REGISTRACE
Jak se mohu přihlásit do knihovny?
Čtenář starší 15 let se dostaví s občanským průkazem osobně do knihovny a vyplní zde přihlašovací formulář. Děti do 15 let může do knihovny přihlásit pouze jejich zákonný zástupce. I v tomto případě je nutná osobní návštěva knihovny a vyplnění přihlášky. Po úhradě čtenářského poplatku se stáváte čtenářem knihovny. Novinkou je možnost vzdálené registrace pro ty, kteří chtějí využívat půjčování pouze e-knih, po zaslání scanu přihlášky a občanského průkazu na email: mk@knihovnasemily.cz a úhradou poplatku na účet: 123-3784340217/0100.
Proč požadujete mobilní telefon a email?
Neustále zvyšujeme kvalitu služeb, sms zprávou vás upozorníme na čekající rezervaci, emailem pak na konání akce v knihovně či změnu otevírací doby.
Jakým způsobem mohu obnovit své členství v knihovně?
Zaplacením ročního poplatku buď osobně na pultu příslušného oddělení, přes konto čtenáře (GoPay) nebo převodem na účet 123- 784340217/0100.
Jak zrušit členství v knihovně?
Nezaplacením ročního poplatku členství vč. historie výpůjček po 3 letech automaticky zaniká. Pokud chcete členství zrušit dříve, oznamte, prosím, tuto skutečnost pracovníkovi knihovny, členství bude zrušeno ručně.
PŮJČOVÁNÍ
Co je prezenční a absenční výpůjčka?
§ prezenční výpůjčka: knihu je možné půjčit jenom v knihovně
§ absenční výpůjčka: knihu lze zapůjčit mimo knihovnu
§ absenční výpůjčka: knihu lze zapůjčit mimo knihovnu
Platí se jednotlivé výpůjčky?
Ne, po úhradě ročního poplatku se již za jednotlivé výpůjčky neplatí.
Můžu si půjčit knihu a přitom se neregistrovat?
Ano, po předložení občanského průkazu si můžete za 50 Kč jednorázově půjčit zvolený titul.
Na jak dlouho si lze půjčit knihy a časopisy?
Základní výpůjční lhůta u knih a časopisů je 30 dnů. Prodloužení výpůjček je možné prostřednictvím internetu pomocí Vašeho online čtenářského konta, případně e-mailem (dospele@knihovnasemily.cz nebo detske@knihovnasemily.cz).
Jak se přihlásím do svého čtenářského konta?
Na webové adrese knihovny https://knihovnasemily.cz klikněte na pole „Katalog“. Dále v pravém horním rohu klikněte na pole „Přihlášení“. Zadejte požadované údaje ve správném formátu, jak je zde naznačeno (číslo čtenáře nebo e-mail a heslo ve tvaru prvních 6 číslic z data narození).
Půjčujete i jiné dokumenty než knihy a časopisy?
Ano, půjčujeme deskové hry, CD s mluveným slovem (audioknihy), Kouzelné čtení i e-knihy.
Jak zjistím, jaké knihy máte v knihovně?
Využijte elektronický katalog htpps://semily.tritius.cz, kde jsou všechny tituly uvedeny včetně dostupnosti.
Můžu si objednat knihu, kterou jsem u vás nenašel?
Ano, registrovaným čtenářům nabízíme meziknihovní výpůjční službu, která je však zpoplatněna. Více najdete v sekci služby.
Proč nejde prodloužit výpůjčka?
Prostřednictvím internetu nelze prodloužit výpůjčku, pokud je starší než 90 dnů. V takovém případě je třeba knihovnu navštívit a knihy předložit ke kontrole. Výpůjčku nelze prodloužit také tehdy, pokud má čtenář další pohledávku vůči knihovně (nezaplacený registrační poplatek, dluh za zpozdné atd.).
Mohu si vypůjčit knihu na cizí průkazku?
Nikoliv. Průkazka do knihovny je z důvodu ochrany čtenáře nepřenosná.
Může si dětský čtenář půjčit knihu v oddělení pro dospělé?
Ano, ale pouze po dohodě s knihovníkem s ohledem na obsah knih. Dospělý čtenář si může na svou registraci půjčit knihy v obou odděleních knihovny bez omezení.
Kdy se čtenáři blokuje možnost další výpůjčky?
Pokud má čtenář knihu půjčenou více jak 100 dnů a nevrátí ji, není možné mu žádné jiné dílo půjčit.
REZERVACE
Jak si zarezervuji půjčenou knihu?
Knihu, která je vypůjčena, lze rezervovat prostřednictvím on-line katalogu. Kliknutím na tlačítko "Získat" se objeví přihlašovací tabulka, prostřednictvím které je nutno se přihlásit do čtenářského konta zadáním čísla průkazky a data narození v daném formátu. Do pole „Platnost do" uvedete, do kdy máte o rezervaci zájem. Kliknutím na tlačítko „Rezervace“ rezervaci dokončíte. Pokud máte ve svém kontu zadánu e-mailovou adresu, dostanete vyrozumění o připravené knize k vypůjčení.
Lze zrušit rezervaci na dokument?
Ano, prostřednictvím Vašeho čtenářského konta, e-mailem nebo telefonicky, případně při návštěvě knihovny.
VRÁCENÍ KNIH
Knihy jsem přečetl. Jak je mohu vrátit?
Knihy vraťte u pultu nebo vhoďte do biblioboxu před budovou, po třech pracovních dnech si zkontrolujte své konto čtenáře a v případě nesrovnalostí se na nás obraťte. MVS, hry a CD do boxu nevhazujte.
INTERNET
Musím mít registraci, pokud chci využívat pouze internet?
Ne. Přístup na internet pro neregistrované návštěvníky je po vyplnění dotazníku zdarma a to maximálně na hodinu denně.